Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

η Ελλάδα των Βαλκανικών πολέμων


μια   εφαρμογή  για  να  μάθεις  και  να  διασκεδάσεις ταυτόχρονα .

http://www.parliament.gr/1912/





το αρχαίο θέατρο


μέσα  από  μια  διασκεδαστική  εφαρμογή  μαθαίνεις  για  το  αρχαίο ελληνικό  θέατρο http://pse.primedu.uoa.gr/foitites/panagiotis_moiras/ancienttheatergreek.swf




φθόγγοι γράμματα τόνοι και πνεύματα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας

Small Pleasures (Μικρές Χαρές) 2008

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

ασκήσεις στο σχηματισμό παραθετικών



σε    αυτό   το  ιστολόγιο  θα  βρείτε  πολύ  καλές  ασκήσεις  για  το  σχηματισμό   των  παραθετικών  και  όχι  μόνο

http://thewrhtikamathimata.blogspot.gr/2011/07/blog-post_22.html


επίσης  ηλεκτρονικές  ασκήσεις   στα  αρχαία

http://ephilologos.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7.html#.UZoz5KI9IzE

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ



Κατά την εξεταστική περίοδο, η ένταση και μερικές φορές το άγχος κορυφώνονται. Είναι λοιπόν χρήσιμο να γνωρίζουμε κάποια βασικά πράγματα, ώστε να μπορούμε να διανύουμε αυτή την περίοδο όσο πιο παραγωγικά – αλλά ταυτόχρονα και ήρεμα – γίνεται.
 Το άγχος είναι αντιπαραγωγικό. Αν έχεις εξετάσεις και αγχώνεσαι, μάλλον αδικείς τον εαυτό σου και αποδίδεις λιγότερο από όσα αξίζεις. Και αυτό, διότι το άγχος έχει την ιδιότητα να θολώνει το νου του ανθρώπου, ώστε να μη μπορεί να σκεφτεί ούτε γρήγορα ούτε καθαρά.
Βοηθά πολύ αν έχεις ισορροπημένο πρόγραμμα. Είναι πειρασμός, σε εξεταστικές περιόδους, να παραμελήσει κάποιος τον ύπνο, την κίνηση, ακόμη και τη διατροφή. Έτσι όμως αδυνατίζει τόσο το σώμα όσο και ο νους του ανθρώπου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της εξεταστικής περιόδου. Πιο συγκεκριμένα, είναι καλό να γίνεται ένα διάλειμμα 5-10 λεπτών κάθε ώρα, με ένα μεγαλύτερο διάλειμμα 30 λεπτών κάθε τρεις ώρες. Όσον αφορά τον ύπνο, χρειάζονται τουλάχιστον 8 ώρες ανά εικοσιτετράωρο.. Μεγάλες ποσότητες κρεάτων και γαλακτοκομικών μάλλον θολώνουν το νου, ενώ μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει ψάρι, φρούτα και λαχανικά, τονώνει τη διάνοια. Είναι καλό να μάθεις να αξιοποιείς τις πρωινές ώρες. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ιδιαίτερη διαύγεια τις πρώτες ώρες μετά από το ξύπνημα, όταν είναι ξεκούραστοι, και άρα αυτές οι ώρες είναι μια χρυσή ευκαιρία για να καλύψεις ύλη.
Μην προσπαθήσεις να καλύψεις ύλη τις τελευταίες λίγες ώρες πριν από την εξέταση. Μάλλον έχεις πετύχει να συγχυστείς και να κουραστείς πρόωρα, παρά να ωφεληθείς. Καλύτερα είναι να φροντίσεις, ώστε να τελειώσεις τη γενική επανάληψη τουλάχιστον δύο μέρες πριν από την εξέταση, ώστε την παραμονή να μπορέσεις να κάνεις μια πολύ σύντομη επισκόπηση ολόκληρης της ύλης· επισκόπηση που να διαρκέσει περίπου δύο ώρες μόνο. Αυτό θα σε βοηθήσει να οργανώσεις στη μνήμη σου όσα έχεις μάθει, ώστε την ώρα της εξέτασης να μπορείς να τα ανακαλέσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Το πρωί της εξέτασης, καλύτερα είναι να μην ανοίξεις καθόλου τα βιβλία σου. Ξύπνα ήρεμα, μη βάλεις καμία σκέψη στο νου σου,  ούτε για την ύλη ούτε για τις συνέπειες τυχόν επιτυχίας ή αποτυχίας και πήγαινε ξεκούραστος στην αίθουσα, με τις πνευματικές σου δυνάμεις ακέραιες.
Στην αίθουσα:
v  Διάβασε τα θέματα αργά για να καταλάβεις τι ακριβώς ζητάνε. Πάρε βαθιά ανα-πνοή και ξεκίνα πρώτα από ό,τι γνωρίζεις.
v  Προσπάθησε να κάνεις όμορφα γράμματα και όσο μπορείς το γραπτό σου να μην έχει μουτζούρες. Ένα καθαρό γραπτό προδιαθέτει θετικά το διορθωτή.
v  Προσπάθησε να μην αφήσεις καμία ερώτηση αναπάντητη. Ακόμα και αν δεν ξέρεις, σκέψου λογικά και γράψε κάτι.
v  Πριν παραδώσεις το γραπτό ρίξε μια τελευταία ματιά. Πρόσεξε τυχόν ορθογραφικά λάθη και παράδωσέ το.
Όπως και να τα πας μην ξεχνάς ότι η προσπάθεια μετράει.
Καλή επιτυχία!
Ιωάννα Λυτρίδου
Αναδημοσίευση από  την ιστοσελίδα     http://schoolpress.sch.gr/molivixarti

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ





Επαναληπτικές   ερωτήσεις  

Ποιες ήταν οι βασικές θέσεις των: Μπέικον, Ντεκάρτ, Λοκ και Νιούτον;

Ποιες ήταν οι αρχές του Διαφωτισμού και ποιοι ήταν οι κορυφαίοι εκπρόσωποί του ;

Τι έλεγε η θεωρία του κοινωνικού συμβολαίου του Τζον Λοκ;

Τι είναι η διάκριση των εξουσιών;

Η σχέση του Διαφωτισμού με τη θρησκεία;

Τι είναι η Εγκυκλοπαίδεια;

Τι πίστευαν οι Διαφωτιστές για την οικονομία;

Να αντιστοιχίσετε τις θεωρίες ΄ με τους φιλοσόφους
        Στήλη Α΄                                                                                         Στήλη Β΄
α. Κάθε επιστημονική θέση πρέπει να επαληθεύεται                                     
                                                                                                             1. Μοντεσκιέ                    
με πείραμα
β. Η συστηματική αμφιβολία είναι ο μόνος σίγουρος
τρόπος προς την αληθινή γνώση
                                                                                                              2. Λοκ
γ. Οι άνθρωποι έχουν απαραβίαστα φυσικά
δικαιώματα
                                                                                                               3. Ντεκάρτ
δ. Η πολιτική εξουσία πρέπει να βρίσκεται στα χέρια
του λαού
                                                                                                                4. Βάκων
ε. Πρέπει να γίνεται διάκριση των εξουσιών                                         5. Ρουσώ


Ποιο το περιεχόμενο της  Συνθήκης των Σεβρών;


Η Αντάντ αποτελείτο:
1. από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία
2. από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία
3. από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Ρωσία

Ποια τα αίτια του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου ;

Ποια η θέση του Βενιζέλου και ποια του Κωνσταντίνου σχετικά με την είσοδο  της   Ελλάδος στον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο;

Ποια ήταν η αιτία και ποια η αφορμή για τον Α΄ Βαλκανικό πόλεμο ;

 Ποιες οι συνέπειες από τον Β΄ Βαλκανικό πόλεμο ;

Τι προέβλεπε το Σύνταγμα του 1911 ;


Να σημειώσετε αν οι παρακάτω προτάσεις είναι σωστές ή λανθασμένες
α. Ο Καποδίστριας ίδρυσε το Ορφανοτροφείο της Αίγινας.
β. Ο Όθων κυβέρνησε από την πρώτη στιγμή που ήρθε στην Ελλάδα.
Γ. Ο Ντεκάρτ θεωρούσε την αμφιβολία ως τη μόνη σίγουρη λύση προς την
αληθινή γνώση.
Δ. Ο Σμιθ εισηγήθηκε τον οικονομικό φιλελευθερισμό.
Ε. Οι Φαναριώτες ασχολήθηκαν με το εμπόριο.
Στ. Γενικός Επίτροπος της Αρχής ορίστηκε τελικά ο Ι. Καποδίστριας.
Ζ. Ο Παπαφλέσσας πέθανε πολεμώντας στο Μανιάκι (20 Μαΐου 1825).
Η. Ο Κανάρης ανατίναξε την τουρκική ναυαρχίδα ύστερα από τη σφαγή της
Χίου.
Θ. Ο Τζ. Κάνιγκ (Άγγλος υπουργός Εξωτερικών) αναθεώρησε την πολιτική της χώρας του και αναγνώρισε τους Έλληνες ως εμπόλεμη δύναμη.
Ι. Την 1η Μαΐου 1886 σημειώθηκε απεργία στο Λονδίνο, η οποία καταπνίγηκε στο αίμα.
Κ. Ο Καποδίστριας έκοψε νόμισμα, τον φοίνικα.
Λ. ΗΑντιβασιλεία χρησιμοποίησε τους Έλληνες αγωνιστές σε καίριες θέσεις
του στρατού.
Μ. Με τη Συνθήκη των Σεβρών η Ελλάδα έπαιρνε τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο.
Ν. Η καταστροφή της Σμύρνης πραγματοποιήθηκε στις 13 Αυγούστου 1922.


Για ποιους λόγους αποφασίστηκε η έναρξη της Επανάστασης να γίνει στην Πελοπόννησο;
Τι γνωρίζετε για το κίνημα του Φιλελληνισμού;
Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε στην:
α. Βιέννη                β. Αγία Πετρούπολη
γ. Λονδίνο           δ. Οδυσσό


Να δώσετε τους ορισμούς των εννοιών:
Συνθήκη Κιουτσούκ Καϊναρζτή, Νεοελληνικός Διαφωτισμός, Φιλική Εταιρεία,
Φαναριώτες,


Αναφέρατε δύο Έλληνες Διαφωτιστές και το έργο τους.

Ο ελληνισμός από τα μέσα του 18ου αι. έως τις αρχές του 19ου αι.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αξιοποίησαν τη ……………………………………………………………………. (1774) και την
………………………………………………………………. αγγλικών και γαλλικών πλοίων στη Μεσόγειο, εξ αιτίας των
ναπολεόντειων πολέμων. Έτσι:
- απέκτησαν τον έλεγχο ……………………………………………
- αρκετές πόλεις βαθμιαία εξελίχθηκαν σε …………………………………………………………………


Οι προεστοί: διοικούσαν …………………………………………………, συγκέντρωναν ………………………………
είχαν αποκτήσει …………………………………………… και ………


Η ίδρυση και η ανάπτυξη της Φιλικής Εταιρείας
ΙΔΡΥΣΗ: ……………………………………………………………
ΣΚΟΠΟΣ: …………………………………………………………
ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ--------------------------------

Η κήρυξη της ελληνικής επανάστασης στις Ηγεμονίες
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΠΟΥ διότι





Να αναφέρετε κάποιους από τους πρωτεργάτες της Ελληνικής Επανάστασης.

Ποιες ήταν οι κύριες κοινωνικές μεταβολές που έφερε η βιομηχανική
επανάσταση;

Επιτεύγματα του εργατικού κινήματος στα τέλη του 19ου αι.:


Τι έκανε ο ΚυβερνήτηςΙ. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ  για την οικονομία της χώρας και τις Ένοπλες δυνάμεις;

Η αντιπολίτευση κατά του Καποδίστρια

Ποιοι ασκούσαν την εξουσία πριν τον Όθωνα και ποιες ήταν οι αρμοδιότητές τους;

Η 3η Σεπτεμβρίου 1843 . Αίτια:


Το Πρόγραμμα του Χαριλάου Τρικούπη.

Α΄ Βαλκανικός Πόλεμος (Οκτώβριος 1912 – Μάιος 1913)
 Αιτία:  -  Αφορμή


Ποια τα αίτια του Β΄ Βαλκανικού Πολέμου; Ποιοι συγκρούστηκαν και
ποια η έκβασή του;


Ο Β΄ Βαλκανικός Πόλεμος διεξήχθη:
1. ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Σερβία
2. ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία
3. ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Σερβία ενάντια στη Βουλγαρία


Α ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ      αίτια ;   Αφορμή  ;

Ποια η θέση του Βενιζέλου και ποια του Κωνσταντίνου στο ζήτημα του Α΄
Παγκοσμίου Πολέμου;

Τι γνωρίζετε για τον Εθνικό Διχασμό;





Τρίτη 7 Μαΐου 2013

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ



   Να μετατρέψετε τη σύνταξη των προτάσεων στην αντίθετή της:
Οὐδὲν ἐπράχθη ὑπὸ τῶν τυράννων.    
Ὑπὸ τῶν θεῶν οἱ ἄδικοι κολάζονται .   
Ἡ πόλις ἐσώθη ὑπὸ τῶν συμμάχων.     
Ἀθηναῖοι ἐβοήθησαν Κερκυραίοις .   

Ενεργητικός Αόριστος Β΄
Οριστική
Υποτακτική
Ευκτική
Προστακτική
Απαρέμφατο
ἔβαλ-ον
βάλ-ω
βάλ-οιμι
----
βαλ-



βάλ-ε





Μετοχή



----
βαλ-ὼν




βαλ-




βαλ-

Μέσος Αόριστος Β΄
Οριστική
Υποτακτική
Ευκτική
Προστακτική
Απαρέμφατο
ἐγεν-όμην
γέν-ωμαι
γεν-οίμην
----
γεν-



γεν-οῦ





Μετοχή



----
γεν-




γεν-




γεν-

Να εντοπίσετε τις δευτερεύουσες προτάσεις, να βρείτε τον τρόπο εισαγωγής, την έγκλιση εκφοράς και το ρήμα εξάρτησής τους, και να χαρακτηρίσετε το είδος τους (αιτιολογικές, τελικές, συμπερασματικές, εναντιωματικές, παραχωρητικές):
Μὴ θαυμάζετε, ὅτι χαλεπῶς φέρω τοῖς παροῦσι πράγμασι.
Οὕτως ἀναίσθητος εἷ, ὥστε οὐ δύνασαι λογίσασθαι.
Πολλὴν κραυγὴν ἐποίουν, ὥστε καὶ τοὺς πολεμίους ἀκούειν.
Ἀβροκόμας τὰ πλοῖα κατέκαυσε, ἵνα μὴ Κῦρος διαβῇ.
Εἰ καὶ μὴ βλέπεις, φρονεῖς ὅμως.
Εἰ καὶ ἔχομεν χρήματα, ὅμως οὐκ εὐτυχοῦμεν.
Ἐπεὶ δὲ ἀπορία ἦν, ἐλυπεῖτο Ξενοφῶν.
Κρεῖττον,  : Να κλιθεί   και στους δύο αριθμούς.

Να συμπληρωθεί ο πίνακας με τους άλλους βαθμούς
ΘΕΤΙΚΟΣ                   
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ                      
ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ
πολύς


Δίκαιος



ΘΕΤΙΚΟΣ                   
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ                     
ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ


αρίστους
 
διαυγές



Να αναγνωρίσετε τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς που είναι υπογραμμισμένοι, να πείτε πώς αυτοί εκφέρονται και τι δηλώνουν

Κατέβην χθές  εἰς Πειραιᾶ .
Διώξομαί σε δειλίας.
 Κῦρος ὡρμᾶτο ἀπό Σάρδεως.
Ῥαδίως τόν ποταμόν διαβαίνουσι.
Λιμῷ ἀπέθανον.

Να συμπληρώσετε τα κενά με τους τύπους των ρημάτων στις παρενθέσεις:
Ὁ λέων δίκαια …………..   (φεύγω, αόριστος β΄)
Μένων………..   τοξότας καί πελταστάς. (ἄγω, ορισ. β’αορ)


Να αναγνωρίσετε και να προσδιορίσετε το ποιητικό αίτιο στις παρακάτω προτάσεις

Ὁ φύλακας ὑπό τοῦ νεανίου ἐξαπατηθήσεται.
Οἱ παῖδες ὑπό Ξενοφῶντος ἀμειφθήσονται.

Θεμιστογένει ταῦτα γέγραπται.


Να μετατραπεί η ενεργητική σύνταξη σε παθητική στα επόμενα παραδείγματα:
α) Οἱ Πλαταιεῖς τοὺς τριακοσίους ἐφόνευσαν.
β) Κῦρος τοὺς τοξότας ἔταξε παρὰ τῷ ποταμῷ.

Να συμπληρώσετε τους παρακάτω πίνακες με τύπους των συνηρημένων

ΟΡΙΣΤΙΚΗ
ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ
ΕΥΚΤΙΚΗ
ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ
ἀγαπῶ



ἡττώμεθα



ὠφελῶ



ἡγεῖται



βοηθοῦμεν




Να συμπληρωθεί ο πίνακας και να γραφούν τα επιρρήματα των επιθέτων και στους τρεις βαθμούς:

ΘΕΤΙΚΟΣ

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ

ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ

γενναῖος -α -ον


αἱρετός-ή -όν


ἐπιμελής -ής -ές


θερμός -ή -όν


κακός -ή -όν




1) Να συμπληρωθεί ο παρακάτω πίνακας.

ΘΕΤΙΚΟΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ
ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ
νέος




ἐλεημονέστατος

μείζων

καλός



2) Να γραφούν οι τύποι των ουσιαστικών που βρίσκονται στην παρένθεση.

·         δοτική ενικού ( παῖς )
·         γενική πληθυντικού ( χείρ )
·         Να συμπληρώσετε τον πίνακα.

Να συμπληρώσετε τον πίνακα
ΟΡΙΣΤΙΚΗ
ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ

ΕΥΚΤΙΚΗ

ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

ἐγράφης




πεμφθῶμεν