Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

ΑΘΗΝΑ Η ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΑΘΗΝΑ            Η  ΠΟΡΕΙΑ  ΣΤΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΤΑ   ΜΕΤΡΑ  ΤΟΥ  ΣΟΛΩΝΑ
Οι νόμοι του Δράκοντα δεν ικανοποίησαν τον αθηναϊκό λαό  στο  σύνολό  του   παρά  μόνο ένα  μέρος  του.
Όσοι   δεν  μπορούσαν  να  ξεπληρώσουν τα  χρέη  τους  γίνονταν  δούλοι
      Ξεσπούσαν  αναταραχές
Γι' αυτό οι Αθηναίοι ανέθεσαν στο Σόλωνα, που ήταν   ποιητής
 και   ένας  από   τους  εφτά σοφούς να γράψει νέους νόμους  το  594π.Χ .     
                                                                   

Ο Σόλωνας χάρισε τα χρέη των πολιτών και απελευθέρωσε όσους είχαν γίνει δούλοι από τα χρέη (σείω το άχθος = διώχνω το βάρος)..
Απαγόρευσε  στο  εξής  να  δανείζεται κάποιος  με  εγγύηση  την  προσωπική   του  ελευθερία .
Ο νόμος αυτός, επειδή απάλλαξε το λαό από ένα πολύ μεγάλο βάρος, ονομάστηκε σεισάχθεια Έτσι  λυτρώθηκε   η  αγροτική  τάξη .
Το δεύτερο μέτρο που πήρε ο Σόλων ήταν να χωρίσει τους πολίτες της Αθήνας σε     τέσσερεις    κοινωνικές τάξεις
ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση και όχι με βάση την καταγωγή, αποδυναμώνοντας  έτσι  το αριστοκρατικό  πολίτευμα
Διευρύνθηκε ο  ρόλος  της         Εκκλησίας  Του  Δήμου
Έπαιρναν μέρος  όσοι  είχαν  συμπληρώσει  το  20 έτος   της  ηλικίας  τους

Τα  θέματα  τα  προετοίμαζε  η   Βουλή  των  Τετρακοσίων

Η Ηλιαία ήταν το κυριότερο δικαστήριο του αρχαίου αθηναϊκού κράτους.  Μέλη του μπορούσαν να γίνουν όλοι οι γνήσιοι Αθηναίοι πολίτες άνω των 30 ετών, έπειτα    από κλήρωση.
          Όσοι    δεν  έπαιρναν   σαφή  θέση  στα  κοινωνικά  και   πολιτικά  θέματα  με  νόμο  του  Σόλωνα τους  στερούσαν   τα  πολιτικά   τους δικαιώματα
Ø    Η   λαϊκή    τάξη  ανακουφίστηκε  από  τα  μέτρα   του  Σόλωνα .



Η  ΤΥΡΑΝΝΙΑ   ΤΟΥ  ΠΕΙΣΙΣΤΡΑΤΟΥ







Ø 
Καθώς   η  γη   ήταν   στα   χέρια   των  λίγων   
                                                           èτο αίτημα για το μοίρασμα της γης επανήλθε
Ø  Τις  ταραχές  εκμεταλλεύτηκε  ένας   ευγενής   ο  ΠΕΙΣΙΣΤΡΑΤΟΣ
Ø  Με    τη  συμπαράσταση   του  λαού    κατέλαβε  την  εξουσία
      Επέβαλλε    ΤΥΡΑΝΝΙΚΟ   ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Ø  Ο  Πεισίστρατος  στέρησε από  τους  Αθηναίους   ελευθερίες  που  είχαν  κατακτήσει    με   αγώνες.
Ø  Ο  Πεισίστρατος  πέθανε  το  527 π. Χ
Ø  Την  εξουσία  ανέλαβε ο   γιος   του  ο  Ιππίας
Ø  Οι Αθηναίοι   τον ανέτρεψαν   το  510   π. χ

Ø  Έκανε   σημαντικά  εξωραϊστικά   έργα       
                                                                 
                                                                 ΕΝΝΕΑΚΡΟΥΝΟΣ   ΠΗΓΗ
                                               ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ   ΓΙΑ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
                                                                                     
                                                                 
                                                            ΝΕΑ   ΑΓΟΡΑ
                                                          ΤΕΛΕΣΤΗΡΙΟ  ΤΗΣ  ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ



Τι είπε ο Πεισίστρατος όταν φίλησαν τη κόρη του


Κάποτε που η θυγατέρα του Πεισίστρατου ήταν κανηφόρος στη γιορτή των Παναθηναίων κι έλαμπε στην ομορφιά, την πλησίασε κάποιος νεαρός και χωρίς να λογαριάζει τίποτε, φίλησε την κοπέλα. Όταν το πληροφορήθηκαν τα αδέρφια της΄, έφεραν βαρέως την προσβολή κι οδήγησαν τον νεαρό στον πατέρα τους και του ζήτησαν να τον τιμωρήση. Κι ο Πεισίστρατος γέλασε και τους λέει <<Και τότε τι θα κάνουμε αυτούς που μας μισούν, αν τιμωρήσουμε αυτούς που μας αγαπούν;>>.
Πηγή Διόδωρου Σικελιώτη Ιστορική Βιβλιοθήκη Βιβλίο Δέκατο



ΟΙ  ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ   ΤΟΥ  ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ






Από   την πολιτική  διαμάχη που ακολούθησε    ευνοημένοι   βγήκαν οι    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ
Με   αρχηγό   τον      ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ

ΟΙ  ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Σημαντικό  μέτρο   ήταν   η  δημιουργία  δέκα  φυλών
Τα   μέλη   προέρχονταν   από  διαφορετικές  περιοχές   της  Αττικής
Έτσι   δεν   έπαιζαν  ρόλο στην  πολιτική  ζωή  της  Αθήνας    
 η    ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ   και   η    ΚΑΤΑΓΩΓΗ

Τα   μέλη  της  ΒΟΥΛΗΣ  αυξήθηκαν  κατά  100ð ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ 5ΟΟ
Αύξησε τον  αριθμό των  στρατηγών   σε   10 
Κυρίαρχο    σώμα è     Η   ΕΚΚΛΗΣΙΑ   ΤΟΥ   ΔΗΜΟΥ
       ΕΠΟΜΕΝΩΣ       Ο   ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ   θεωρείται 
                                                                        ΘΕΜΕΛΙΩΤΗΣ   ΤΗΣ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ



ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1.   Ο Σόλωνας χάρισε ----------------------------------------και απελευθέρωσε ----------------------
Απαγόρευσε  στο  εξής  να -------------------------------------------------------------
Ο νόμος αυτός,  ονομάστηκε ----------------------------επειδή--------------------------------
Το δεύτερο μέτρο που πήρε ο Σόλων ήταν να χωρίσει ----------------------------------------
Η Ηλιαία ήταν-------------------------------------------------------------------------------

Ο   ΠΕΙΣΙΣΤΡΑΤΟΣ  με    τη  συμπαράσταση   --------------κατέλαβε  ---------------------και
------------------------------------------.

2.   ΟΙ  ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ   ΤΟΥ  ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ

Η   δημιουργία  -------------------------------------
Τα   μέλη   προέρχονταν   από  ---------------------------------------------------------
Δεν   έπαιζαν  ρόλο στην  πολιτική  ζωή  ---------------------------------------------------------------
Τα   μέλη  της  ΒΟΥΛΗΣ  -------------------------------------------------------------------------------
Κυρίαρχο    σώμα-------------------------------------------------------------------------------------









ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ  ΤΑ  ΚΕΝΑ    :  Η  ΠΟΡΕΙΑ   ΠΡΟΣ  ΤΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Η   καταγραφή  ---------------------------   ικανοποίησε ---------------------------------------.
Όμως  το  ------------------------  πρόβλημα  ανάγκαζε  όσους  ------------------------------να ----------------------------------  τα ----------------------  να  γίνουν------------------------.
Αυτό  προκαλούσε --------------------------.   Το  -------------- π. Χ  οι  Αθηναίοι  επέλεξαν   τον ---------------------- ποιητή  και  έναν  από  τους   --------------------------   να δώσει   ----------------------  στα  -------------------------.
Ένα  από  τα  μέτρα  που  έλαβε ήταν  η ---------------------------------------
Όσοι   είχαν  γίνει  -----------------  λόγω ---------------  τους ---------------------------
Απαγόρευσε  στο  εξής  να  ------------------------με  εγγύηση  την  ------------------------------------------------------. Ο νόμος αυτός, ονομάστηκε -----------------Έτσι  ------------- η  αγροτική  τάξη.
ο Σόλων χώρισε   τους πολίτες της Αθήνας σε     -------------------------------------
ανάλογα με το --------------------------και όχι με βάση την----------------------, αποδυναμώνοντας  έτσι  το-----------------------------  πολίτευμα .
Διευρύνθηκε ο  ρόλος  της  ---------------------------------------  στην  οποία  έπαιρναν μέρος  όσοι  -------------------------------------------------------.
Τα  θέματα  τα  προετοίμαζε  η   ---------------------------------------------
Η ---------------------ήταν το δικαστήριο στο οποίο  συμμετείχαν  με    -----------------
άτομα  από  ------------------------------στοχεύοντας  έτσι  στην  ---------------------------και  στην  ------------------------------------  .  Για  να  πετύχει  ο  Σόλωνας   την ----------συμμετοχή των πολιτών  στα -----------------   ψήφισε  νόμο   με  τον  οποίο -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.
Η   λαϊκή    τάξη  -------------------------από  τα  μέτρα   του  Σόλωνα. Καθώς   η  γη   ήταν  
-------------------------------------- το αίτημα  για -------------------------------------------   ήρθε  στην  επιφάνεια . Τις  ταραχές  εκμεταλλεύτηκε  ένας   ευγενής   ο  -------------------------
Με    τη  ------------------------------------------------------------------------------------την  εξουσία και    επέβαλλε    -------------------------------------------------. Ο  Πεισίστρατος  στέρησε από  τους  Αθηναίους   ------------------------------------------------------.
Έκανε   σημαντικά  -------------------------------   έργα  όπως -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.
Πέθανε  το  -------------- π. Χ   .  Την  εξουσία  ανέλαβε ο   ------------------------------τον  οποίο  οι Αθηναίοι   τον-------------------------  το  ------------------π. Χ.
Από   την πολιτική  ------------------που ακολούθησε    ευνοημένοι   βγήκαν ----------------------με   αρχηγό   τον   -------------------------------------------
Σημαντικό  μέτρο   ήταν   η  δημιουργία  ----------------------------------Τα   μέλη   προέρχονταν   από  ------------------------------------------------------------------.Έτσι   δεν   έπαιζαν  ρόλο στην  πολιτική  ζωή  της  Αθήνας    η    -------------------και   η    ------------------
Τα   μέλη  της  ---------------αυξήθηκαν  κατά  -----[-----------------------------------------]
Αύξησε τον  αριθμό των  στρατηγών   σε   ------  για  να  ----------------------------------------------------------------------------------------------
Κυρίαρχο    σώμα  --------------------------------------------------στην  οποία  λαμβάνονταν
--------------------------------------------------------------------- Έγιναν  προσιτά   ----------------------------------------------- και   εξασφάλισε  τη  λαϊκή --------------------- . Δίκαια  θεωρείται  Ο  Κλεισθένης  ως ο  ------------------------------------------------------------- πολιτεύματος . Οι   δημοκρατικοί  θεσμοί ----------------------------------------- το  ενδιαφέρον  του πολίτη για  ------και  έφεραν  σημαντική  αλλαγή  στον  ----------------------------------------

ψηφιακό  υλικό 

διαδραστική περιήγηση στην αρχαία αγορά 



αρχαία Ακρόπολη 


παρουσίαση    του  μαθήματος με ppt 


Αθήνα:Πορεία προς τη δημοκρατία σε κόμικ





Μηχανή του Χρόνου - Η γέννηση της Δημοκρατίας στην Αρχαία Αθήνα A Μερος












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου